portugisiska bettet
2009-11-26 <3 13:04:45
Allmänt

Det portugisiska bettet red vi på igår fast med vanlig sadel. Det gick sådär för oss, sadeln tröck på lite på manken så det vart en sån annorlunda häst då. Han va väldigt "pigg" eller vad man ska säga, han försökte komma ifrån så då sprang han bara på och sköt ut bogen. Jag började rida, och det gick sådär, jag spände mig väldigt mycket i traven, så då började han springa på. Sen kom Elisabeth och hjälpte till, visst det gick bättre men inte så bra som jag ville att det skulle gå. Hon försökte få mig att slappna av i traven och andas för att kunnaaq sitta still och inte studsa så mycket som jag gjorde med den vanliga sadeln. Sen skulle jag byta varv i traven och de vart jue inte så lyckat :P men de gick iaf, då i vänster varv sprang han på ännu mer eftersom det är höger sidan som han är så stel i. Men sen tyckte jag att det räckte för mig så då bytte jag och Josse. Hon vartr inte alls nöjd med igår, han sprang på väldigt mycke och skjöt iväg sig själv så att Josse höll på att åka av, så började han galoppera och det går jue inte att dra i tyglarna på honom när han gör så med det bettet så då fick hon luta sig bakåt och fösöka slappna av, och då saktade han av. Jag tyckte att det såg bra ut när josse red, och att det kändes bra när jag red. Men det är bara att vi tränar på det här :)

Kramiz Linkan :)




Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0